gospaejo.pl

Blog tematyczny o zdrowiu i sporcie

SportZdrowie

Pozytywny wpływ aktywności fizycznej na zdrowie – zasady

Pozytywny wpływ aktywności fizycznej na zdrowie – zasady

Moda na uprawianie sportu staje się coraz bardziej popularna – coraz częściej na ulicach spotykamy biegaczy, „kijkujących” czy rowerzystów. Tym bardziej to cieszy, że aktywność fizyczna niesie ze sobą całą masę pozytywnych efektów – nie pozostaje więc nic innego, jak również łapać za kijki czy zainwestować w odpowiednie buty do biegania.

Pozytywne skutki uprawiania sportu

Na pewno wszyscy zdają sobie sprawę z tego, że wpływ aktywności fizycznej na zdrowie jest nieprzeceniony. Zyskuje na tym nie tylko nasze ciało, ale i duch. Przede wszystkim poprawia się nasza kondycja fizyczna, a to oznacza, że jakikolwiek wysiłek sprawia nam mniej trudności, co ma niewątpliwe znaczenie wtedy, gdy zaczynamy powoli się starzeć i nasz organizm nie jest już tak sprawny, jak w czasach młodości. Aktywność fizyczna pozytywnie wpływa na nasz układ mięśniowy, kostny, sercowy, a nawet pokarmowy, ponieważ poprawia się przemiana materii. Oznacza to, że nasze ciało będzie znacznie dłużej wydajnie nam służyć.

Nie tylko jednak nasze ciało, ale również duch zyskuje na uprawianiu aktywności fizycznej. Najważniejszą zaletą jest lepsze samopoczucie i więcej pozytywnej energii, co pozwala nam łatwiej radzić sobie z problemami i przeciwnościami w życiu. Ponadto także nasz umysł staje się jaśniejszy, poprawia się nasza koncentracja, zdolność do zapamiętywania czy radzenia sobie z łamigłówkami logicznymi. Tak więc wpływ aktywności fizycznej na zdrowie jest znacznie bardziej złożony i odbywa się na kilku płaszczyznach.

Aktywność fizyczna na miarę swoich możliwości

Aktywność fizyczna powinna przede wszystkim sprawiać nam przyjemność, dlatego bardzo ważne jest, aby znaleźć tę najwłaściwszą dla siebie. Ważne jest również, aby dopasować ją do swoich możliwości fizycznych. Jeśli więc lubimy pływać, to niech to będzie pływanie, jeśli lubimy biegać, to biegajmy, a jeśli po prostu lubimy spacery, to spacerujmy. Na pewno nie powinniśmy się forsować, ponieważ może to przynieść nam więcej problemów niż korzyści. Jeśli więc wcześniej ze sportem byliśmy na bakier, to teraz zacznijmy małymi krokami – wtedy mamy gwarancję, że nie tylko się nie przeforsujemy, ale również będziemy cieszyć się na myśl, że przed nami długi spacer z kijkami czy wyprawa na basen lub siłownię. Jeśli nie wiemy, jaka aktywność byłaby dla nas najlepsza, to zacznijmy od tych najbardziej uniwersalnych, czyli chodzenia lub jazdy na rowerze.

Uprawiaj aktywność fizyczną regularnie

Pozytywny wpływ aktywności fizycznej na zdrowie jest tylko wtedy widoczny, gdy odbywa się on w sposób regularny – oznacza to, że nasze chodzenie czy bieganie powinno odbywać się systematycznie, ale jak często? Okazuje się, że wskazane jest, aby na aktywność fizyczną przeznaczać w tygodniu około 150 minut, ale oczywiście w dawkach podzielonych – taka ilość ruchu w tygodniu przynosi pozytywne efekty dla naszego organizmu. Oczywiście ilość ta może być także większa. Ponadto najbardziej wskazane jest, aby jednorazowa aktywność trwała co najmniej 40 minut – możemy więc 3 razy w tygodniu wybrać się na spacer 50-minutowy.

EKALORIA

Udostępnij

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.