gospaejo.pl

Blog tematyczny o zdrowiu i sporcie

DietaZdrowie

Czy dieta jabłkowa naprawdę działa?

Czy dieta jabłkowa naprawdę działa?

Dieta jabłkowa jest bardzo rygorystyczna, ale jej stosowanie może przynosić całkiem zadowalające efekty. W ciągu trzech dni można zgubić około 2 kilogramów, a w ciągu pięciu dni – do sześciu. Diety nie można jednak przedłużać, bo mogłoby to być niebezpieczne. Na czym polega dieta jabłkowa? Dlaczego działa? Co można jeść, by schudnąć?

Wersja trzydniowa

Najbardziej rygorystyczna dieta jabłkowa polega na spożywaniu wyłącznie jabłek przez trzy dni. W tym czasie należy pić dużo wody mineralnej oraz można pozwolić sobie na kilka herbatek ziołowych. Kawa i napoje gazowane są wykluczone. Taka dieta nie jest pełnowartościowa. Jabłka są zdrowe i mają dużo witamin, ale z pewnością nie zastąpią dobrze zbilansowanych posiłków. Z tego powodu na diecie jabłkowej można być maksymalnie trzy dni. Potem należy stopniowo rozszerzać swój jadłospis, choć zwłaszcza w pierwszej fazie należy unikać dań smażonych i wysokokalorycznych. Spożywanie dużej ilości jabłek ma działanie odchudzające dzięki wysokiej zawartości naturalnego błonnika. Może on pomóc w oczyszczeniu układu pokarmowego z zalegających w nim resztek pożywienia. Dzięki temu waga spadnie dość szybko, choć efekt może wcale nie być widoczny gołym okiem. Do tego trzeba też pamiętać, że jabłka mogą powodować wzdęcia i pogorszenie samopoczucia. To skutek ich fermentacji w układzie pokarmowym, które przyczynia się do powstawania w nim gazów. Teoretycznie nie powinno się spożywać więcej niż trzy jabłka na dobę. Oczywiście podczas diety, która składa się wyłącznie z nich, należy zjeść ich więcej. To jednak kolejny argument, który przemawia za tym, by diety nie przedłużać. Stosowanie tak radykalnej diety może być niebezpieczne.

Wersja pięciodniowa

Pięciodniowa dieta jabłkowa także jest dietą niepełnowartościową. Polega ona na tym, że przez pięć dni należy spożywać posiłki przygotowane z dodatkiem jabłek. Inne produkty nie są całkowicie wykluczone, choć dzienna kaloryczność posiłków nie powinna przekraczać 1000 kcal. Już sama ta wartość wskazuje, że dieta jest dość radykalna, co może sprawić, że będzie skuteczna, choć obarczona wysokim ryzykiem efektu jojo. Podczas diety należy wstrzymać się od aktywności fizycznej. Intensywne treningi nie są wskazane przy tak ubogim jadłospisie. Również tej diety nie należy przedłużać. Pięć dni to wystarczająco dużo czasu, by oczyścić organizm dzięki wysokiej zawartości błonnika. Po tym czasie efekty nie będą już tak spektakularne, więc odchudzanie się tak restrykcyjną metodą po prostu nie ma sensu.

Dieta wyłącznie dla osób zdrowych

Warto podkreślić, że z racji tego, że dieta jabłkowa ma tak wiele ograniczeń żywieniowych, to powinna ona być stosowana wyłącznie przez osoby, które są w pełni zdrowe. Tylko one dobrze zniosą połączenie postu z niepełnowartościowymi posiłkami. Przed przystąpieniem do diety dobrze jest skonsultować się z lekarzem, który może zachęcić lub doradzić wstrzymanie się od przejścia na ten typ diety. Trzeba też zaznaczyć, że można na niej zrzucić jedynie do sześciu kilogramów.

Udostępnij

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.